Інтерактивні форми передбачають обов’язкове включення аудиторії, яка
стає учасником дійства, і його умови потребують від глядача певних дій, знань,
вчинків.
Інтерактивні форми дають змогу одночасно як подавати інформацію й
формувати певні навички, так перевіряти наявний рівень знань та вмінь.
Ігрова программа
Основним засобом вираження у цій формі є гра. Саме через гру
подається зміст, за допомогою неї моделюються різні ситуації, у яких формуються
й відпрацьовуються необхідні навички.
Ця форма у профілактичній роботі допомагає створити атмосферу активних,
позитивних дій, яскраво виразити ідею програми.
Сюжет ігрової програми (як і у випадку тематичного концерту) потребує
певної логіки і сценічного рішення.
Інтерактивна акція.
Тематичний ярмарок.
На відміну від ігрової програми, не мають певного сценарію, а лише
сценарний план. Це низка заходів інформаційно-просвітницького,
превентивного та/чи профілактичного спрямування (наприклад, розповсюдження
спеціальної літератури, буклетів, пам'яток, тематичних календарів,
наліпок; "обмін” знань на "товар” ; презентація організацій, діяльність
яких спрямована на попередження негативних явищ в освітньому середовищі
тощо).
Ці заходи можуть бути як окремим заходом, так і складовою частиною
тематичного концерту або ігрової програми.
Інформаційні матеріали можна розповсюджувати в рамках проведення
будь-якої з театралізованих форм (на початку або після закінчення заходу).
Ток-шоу
Інтерактивна телевізійна програма (від англ. talk show — разговорное шоу) — вид телепередачі, в якій один або
декілька запрошених учасників ведуть обговорення запропонованих ведучим тем. Як
правило, при цьому присутні запрошені у студію глядачі. Іноді глядачам
надається можливість задати питання або висловити свою думку.
В умовах закладу освіти: "уявна телепередача”, але з обов'язковим
запрошенням до участі в заході спеціалістів відповідного профілю, залежно від
питання, яке виносить на обговорення, а також експертів – людей, в житті яких
були подібні ситуації.
Спілкування учасників ток-шоу з аудиторією повинно бути діалогічним, рухливим, цікавим.
Тематична дискотека
Розважальний захід профілактичного спрямування.
Для отримання "вхідного квитка” на дискотеку висуваються певні умови,
пов'язані з тематикою заходу (наприклад, дати відповідь на питання; пригадати
приказку тощо).
Під час такої дискотеки можна поширювати інформацію з обраної
тематики, розповідати про відомих музикантів, які постраждали або загинули
внаслідок соціальних "хвороб” або про тих, які активно виступають за,
наприклад, здоровий спосіб життя, безпечну поведінку, дотримання прав людини
тощо.
Такий захід може стати своєрідним діагностичним інструментарієм для
з'ясування вже наявного рівня обізнаності учнів з обговорюваної проблеми.
Гра станціями ( Квест)
·
Інтерактивний
жанр, де учасникам пропонуються рухатися від «станції» до «станції» і,
зупиняючись, отримувати чи демонструвати свої знання, набувати чи
демонструвати певні навички.
·
Для
проведення превентивної та/або профілактичної роботи можна влаштовувати
станції, які за темою відповідають різним аспектам соціальних проблем та негативних
явищ в освітньому середовищі.
Foot-Quest (фут-квест)
Гра, яка включає в себе послідовність пунктів (чекпоінтів або чеків),
що знаходяться десь у місті/селищі, і в яких гравцям треба побувати під час
гри. Кожен чек хитро зашифрований і отримати орієнтир на наступний можна тільки
з попереднього.
Команди формуються або самими учасниками, або Агентом, який
знаходиться на старті. Склад команди повинен включати не менше 3-х осіб,
максимальна кількість учасників визначається організаторами гри. Команда обирає
собі назву, кожен учасник реєструється, команда отримує перше завдання – і гра
почалася.
З собою треба мати необхідні атрибути гри, а саме: ліхтарик
(залежно від періоду доби), компас,
мобільний телефон, карту міста/селища і найголовнішу гарний настрій.
Тематика превентивних або профілактичних фут-квестів може бути
різноманітною – від питань, пов'язаних з випадками порушення прав людини, до
формування навичок здорового способу життя. Головне – вдало підібрати завдання,
заздалегідь продумати та перевірити на безпечність маршрут, розташування
чекпоінтів (обрані станції можуть, наприклад, символічно відображати тематику
фут-квесту тощо).
Флеш-моб
·
(англ. flash mob — «спалахуючий натовп») — це заздалегідь спланована масова
акція, зазвичай організована через Інтернет або інші сучасні засоби комунікації, у якій велика
кількість людей оперативно збирається у громадському місці, протягом декількох
хвилин виконує заздалегідь узгоджені дії (сценарій), і потім швидко
розходяться.
·
Ідеологія класичного флешмоба дотримується девізу
«Флешмоб поза релігією, поза політикою, поза економікою».
·
Найважливіші типові правила руху флешмоба:
·
Начебто спонтанне дійство. Заборона збиратися або
привертати увагу на місці до акції, одночасний початок і закінчення акції її
учасниками. Після акції потрібно миттєво зникати з місця дії в різні сторони, і
робити вигляд начебто нічого й не було.
·
Сценарій повинен привносити
абсурдність у те, що відбувається.
·
Жорстке дотримання сценарію.
·
Не викликати агресивної
реакції. Не
порушувати законів і моральних засад, не показувати ніяких політичних поглядів.
Флешмоб-акції, що не дотримуються цього вже будутьекстрім-мобом або політ-мобом.
|