Основні
форми виховної роботи в школі
1.
Інформаційно-масові (дискусії, диспути, конференції, "філософський
стіл”, "відкрита кафедра”, інтелектуальні аукціони, ринги, вечори, подорожі до
джерел рідної культури, історії, держави і права, "жива газета”, створення
книг, альманахів).
2.
Діяльнісно-практичні групові (творчі групи, осередки, екскурсії, свята,
театр-експромт, ігри-драматизації, ярмарки, народні ігри, огляди-конкурси,
олімпіади).
3.
Інтегративні (шкільні клуби, КВК, фестивалі, асамблеї з проблем
традицій, культури, політики і права, гуртки).
4.
Діалогічні (бесіда, міжрольове спілкування).
5.
Індивідуальні (доручення, творчі завдання, звіти, індивідуальна робота
тощо).
6.
Наочні (шкільні музеї, кімнати і зали, галереї, виставки дитячої
творчості, книжкові виставки, тематичні стенди тощо).
Основні напрями діяльності
педагога-організатора
1. Основні завдання та зміст діяльності
педагога-організатора.
Пріоритетні напрями виховної роботи в національній школі і зміст та
завдання педагога-організатора в їх реалізації.
Діяльність педагога-організатора по утвердженню в дитячих колективах
принципів демократії, гуманізму, пріоритетності вселюдських цінностей.
Діяльність педагога-організатора з координації функціонування дитячих та
юнацьких громадських організацій у школі та поза нею, наданню допомоги в
організації їх роботи.
Співпраця педагога-організатора з органами учнівського самоврядування.
Надання допомоги в проведенні культурно-освітньої роботи в дитячих та
юнацьких громадських організаціях, організація дозвілля та відпочинку дітей за
місцем проживання.
Прилучення школярів до народних традицій, звичаїв, обрядів, свят.
Організація учнівських об’єднань і доброчинних заходів, спрямованих на
виховання загальнолюдських цінностей.
Залучення дітей і підлітків до позаурочної і позашкільної роботи та за
місцем проживання.
Робота з дітьми з нестандартною поведінкою.
Організація літнього відпочинку школярів, дозвілля молодших школярів.
Впровадження нових виховних технологій, інноваційних підходів до
виховної роботи.
2. Наукові основи теорії та методики
виховання.
Впровадження сучасних технологій виховання в педагогічні діяльності.
Моделі виховних систем нового типу.
Педагогічні інновації в зарубіжній теорії і практиці.
Використання в навчально-виховних закладах новітніх світових технологій
з проблем виховання.
Завдання та пріоритетні напрями національного виховання у відповідності
з державними національними програмами освіти.
Діяльність педколективів у створенні української національної системи
виховання.
Діяльність педагога-організатора щодо реалізації концепції національного
виховання.
Шляхи та засоби відродження народних традицій, звичаїв, обрядів.
3. Планування роботи
педагога-організатора.
Основні вимоги до плану: доцільність форм і методів, забезпечення
послідовності, систематичності і наступності у вихованні, реальність та
узгодженість у плануванні роботи.
Методика збору необхідної для планування інформації, відбір змісту. Форм
і методів реалізації поставлених завдань.
Координація плану роботи педагога-організатора з планами дитячих
організацій.
Особливості особистого тижневого планування педагога-організатора.
4. Наукова організація праці
педагога-організатора.
Зміст та сутність поняття наукова організація праці. Шляхи раціонального
режиму дня педагога-організатора.
Оптимізація техніки особистої праці педагога-організатора.
Проектування методів і прийомів праці.
Удосконалення умов праці.
Методика визначення і оцінки ефективності організації праці
педагога-організатора і її зв’язок з розвитком творчості педагога-організатора.
5. Теоретики-методологічні принципи
створення та організації діяльності дитячих і молодіжних громадських
організацій, рухів, об’єднань. Проблеми та досвід їх функціонування.
Правові та організаційні основи створення і функціонування дитячих та
юнацьких громадських організацій.
Основні закономірності розвитку дитячих та юнацьких громадських
організацій, рухів в умовах демократизації і гуманізації сучасного суспільства.
Мотиви формування дитячих і юнацьких в Україні та Житомирщині; мета,
завдання, програмні орієнтири та характер їх діяльності; структура, традиції,
символи та ритуали.
Стимулювання активності та самодіяльності дитячих та юнацьких
громадських організацій.
Діяльність педагога-організатора з координації виховних впливів школи і
дитячих та юнацьких громадських організацій; забезпечення їх життєдіяльності .
Проблеми та досвід функціонування дитячих та юнацьких організацій на
Житомирщині.
6. Демократизація та гуманізація
шкільного життя. Діяльність педагога-організатора у залученні школярів до
активного організаторського шкільного життя.
Прогнозування розвитку учнівського колективу.
Визначення виховної мети і завдань учнівського самоврядування.
Планування та розробка основних напрямів діяльності учнівського
самоврядування.
Організація, збір та узагальнення пропозицій учнів, учителів та батьків
щодо перспектив роботи учнівського колективу у визначенні змісту позаурочної
діяльності учнів.
Планування гурткової та клубної роботи за інтересами, загально шкільних
заходів, змісту роботи з питань організації учнівського колективу.
7. Співпраця педагога-організатора з
батьківською громадськістю.
Засади, принципи та підходи до співпраці педагога-організатора з
батьківською громадськістю в системі національного виховання учнівської молоді.
Форми та засоби співпраці педагога-організатора з батьками у залученні
дітей в дитячі об’єднання та організми забезпечення їх функціонування.
Засоби координації виховних впливів педагога-організатора з батьківською
громадськістю.
Методика співпраці педагога-організатора з батьківською громадськістю.
Співпраці педагога-організатора з батьками, дітей, схильних до
правопорушень.
Резерви удосконалення співпраці
педагога-організатора з батьківською громадськістю.
8. Концепція естетичного виховання
школярів. Роль педагога-організатора в її реалізації.
Місце і роль естетичного виховання в системі національного виховання.
Естетичне виховання і формування духовності школярів.
Засоби прилучення школярів до надбань світової та вітчизняної культури.
Мета і зміст естетичного виховання учнівської молоді.
Нові підходи до естетичного виховання .
Принципи естетичного виховання, засоби їх реалізації.
Форми та види естетичного виховання, засоби формування у школярів
естетичної культури, смаків і почуттів.
Місце і роль в цьому процесі педагога-організатора.
9. Організація ігрової діяльності
школярів.
Значення гри в житті дитини.
Зміст та структура ігор.
Види ігрової діяльності.
Пізнавальні та інтелектуальні ігри, творчі та рольові, рухливі та
спортивні.
Форми ігрової діяльності.
Народні ігри, ігри-вікторини, ігри на місцевості, вечір ігор та
сюрпризів, веселі старти.
Вимоги до підготовки та проведення ігор.
Врахування вікових особливостей дітей в організації ігрової діяльності.
Ігри в приміщенні, музичні ігри під час масовок.
Рухливі ігри на повітрі.
10. Організація краєзнавчої пошукової
роботи. Організаторська діяльність педагога-організатора з краєзнавства.
Формування національної свідомості та самосвідомості учнівської молоді
засобами краєзнавства, прилучення школярів до історії та культури рідного
народу, його традицій у мистецтві, побуті, звичаях, національному одязі і
художніх ремеслах.
Наукова і науково-дослідницька колективна та індивідуальна роботи з
архівними краєзнавчими матеріалами.
Спільна діяльність педагога-організатора з вчителями та батьками з організації
краєзнавчої пошукової роботи.
Напрямки краєзнавчої пошукової роботи.
Збір матеріалів, їх класифікація та обробка.
Форми активнотворчої краєзнавчої патріотичної діяльності, робота
пошукових груп.
Краєзнавчо-пропагандистська діяльність у колективах ровесників, молодих
школярів, населення мікрорайону школи.
11. Робота педагога-організатора з
дітьми з нестандартною поведінкою та профілактика правопорушень серед
неповнолітніх.
Місце і роль правовиховної роботи в системі національного виховання
учнівської молоді.
Сутність вихованості, невихованості і важковиховуваності.
Чинники, що зумовлюють важковиховуваність дитини.
Педагогічний арсенал спілкування з такою категорією дітей.
Соціально-педагогічна підтримка дітей, схильних до правопорушень.
Форми, засоби та методи профілактики правопорушень серед неповнолітніх.
Антитютюнова та антиалкогольна пропаганда серед неповнолітніх.
Профілактика наркоманії серед учнівської молоді.
Індивідуальна робота з важкими підлітками.
12.
Діяльність педагога-організатора у формуванні національної
самосвідомості школярів, вихованні їх громадянських якостей.
Теоретичні і педагогічно-психологічні чинники формування національної
свідомості школярів як основа становлення їх громадянської зрілості.
Самосвідомість у структурі особистості школяра.
Сутність, структура та функції самосвідомості.
Формування національного менталітету.
Вплив процесу національного державотворення та виховання у школярів
патріотичних почуттів до рідної Вітчизни, народу.
Підвищення мовної культури школярів, оволодіння українською мовою, яка є
державною.
Фундаментальні принципи формування рис громадянина України.
Пріоритетні напрями формування громадянської зрілості учнівської молоді.
Місце і роль в їх реалізації педагога-організатора.
13. Методика організації творчої
діяльності школярів у позаурочний час.
Теоретично-методичні положення про засоби організації навчальної
діяльності школярів.
Загальна характеристика методики організації позаурочної діяльності
школярів.
Ознайомлення з досвідом роботи з питань організації навчальної
діяльності школярів.
Проведення творчих справ навчально-пізнавального характеру в аудиторії.
Захист проекту трудової та спортивно-оздоровчої творчої справи.
14. Індивідуально-творчо робота.
Розробка моделей планування роботи педагога-організатора, структури та
змісту діяльності органів учнівського самоврядування.
Розробка моделей проведення колективних творчих справ, свят
народознавчого характеру, інших форм організації дозвілля.
Вироблення рекомендацій.
|