Неділя, 13.07.2025, 14:35
NEWS SCHOOL

Блог


Головна » 2014 » Березень » 20 » Основні форми виховання в школі
12:35
Основні форми виховання в школі

Основні форми виховної роботи в школі

 

1.     Інформаційно-масові (дискусії, диспути, конференції, "філософський стіл”, "відкрита кафедра”, інтелектуальні аукціони, ринги, вечори, подорожі до джерел рідної культури, історії, держави і права, "жива газета”, створення книг, альманахів).

2.     Діяльнісно-практичні групові (творчі групи, осередки, екскурсії, свята, театр-експромт, ігри-драматизації, ярмарки, народні ігри, огляди-конкурси, олімпіади).

3.     Інтегративні (шкільні клуби, КВК, фестивалі, асамблеї з проблем традицій, культури, політики і права, гуртки).

4.     Діалогічні (бесіда, міжрольове спілкування).

5.     Індивідуальні (доручення, творчі завдання, звіти, індивідуальна робота тощо).

6.     Наочні (шкільні музеї, кімнати і зали, галереї, виставки дитячої творчості, книжкові виставки, тематичні стенди тощо).

 

Основні напрями діяльності педагога-організатора

 

1. Основні завдання та зміст діяльності педагога-організатора.

 

    Пріоритетні напрями виховної роботи в національній школі і зміст та завдання педагога-організатора в їх реалізації.

    Діяльність педагога-організатора по утвердженню в дитячих колективах принципів демократії, гуманізму, пріоритетності вселюдських цінностей.

    Діяльність педагога-організатора з координації функціонування дитячих та юнацьких громадських організацій у школі та поза нею, наданню допомоги в організації їх роботи.

    Співпраця педагога-організатора з органами учнівського самоврядування.

    Надання допомоги в проведенні культурно-освітньої роботи в дитячих та юнацьких громадських організаціях, організація дозвілля та відпочинку дітей за місцем проживання.

    Прилучення школярів до народних традицій, звичаїв, обрядів, свят.

    Організація учнівських об’єднань і доброчинних заходів, спрямованих на виховання загальнолюдських цінностей.

    Залучення дітей і підлітків до позаурочної і позашкільної роботи та за місцем проживання.

    Робота з дітьми з нестандартною поведінкою.

    Організація літнього відпочинку школярів, дозвілля молодших школярів.

    Впровадження нових виховних технологій, інноваційних підходів до виховної роботи.

 

2. Наукові основи теорії та методики виховання.

 

    Впровадження сучасних технологій виховання в педагогічні діяльності.

    Моделі виховних систем нового типу.

    Педагогічні інновації в зарубіжній теорії і практиці.

    Використання в навчально-виховних закладах новітніх світових технологій з проблем виховання.

    Завдання та пріоритетні напрями національного виховання у відповідності з державними національними програмами освіти.

    Діяльність педколективів у створенні української національної системи виховання.

    Діяльність педагога-організатора щодо реалізації концепції національного виховання.

    Шляхи та засоби відродження народних традицій, звичаїв, обрядів.

 

3. Планування роботи педагога-організатора.

 

    Основні вимоги до плану: доцільність форм і методів, забезпечення послідовності, систематичності і наступності у вихованні, реальність та узгодженість у плануванні роботи.

    Методика збору необхідної для планування інформації, відбір змісту. Форм і методів реалізації поставлених завдань.

    Координація плану роботи педагога-організатора з планами дитячих організацій.

    Особливості особистого тижневого планування педагога-організатора.

 

4. Наукова організація праці педагога-організатора.

 

    Зміст та сутність поняття наукова організація праці. Шляхи раціонального режиму дня педагога-організатора.

    Оптимізація техніки особистої праці педагога-організатора.

    Проектування методів і прийомів праці.

    Удосконалення умов праці.

    Методика визначення і оцінки ефективності організації праці педагога-організатора і її зв’язок з розвитком творчості педагога-організатора.

 

5. Теоретики-методологічні принципи створення та організації діяльності дитячих і молодіжних громадських організацій, рухів, об’єднань. Проблеми та досвід їх функціонування.

 

    Правові та організаційні основи створення і функціонування дитячих та юнацьких громадських організацій.

    Основні закономірності розвитку дитячих та юнацьких громадських організацій, рухів в умовах демократизації і гуманізації сучасного суспільства.

    Мотиви формування дитячих і юнацьких в Україні та Житомирщині; мета, завдання, програмні орієнтири та характер їх діяльності; структура, традиції, символи та ритуали.

    Стимулювання активності та самодіяльності дитячих та юнацьких громадських організацій.

    Діяльність педагога-організатора з координації виховних впливів школи і дитячих та юнацьких громадських організацій; забезпечення їх життєдіяльності .

    Проблеми та досвід функціонування дитячих та юнацьких організацій на Житомирщині.

 

6. Демократизація та гуманізація шкільного життя. Діяльність педагога-організатора у залученні школярів до активного організаторського шкільного життя.

 

    Прогнозування розвитку учнівського колективу.

    

    Визначення виховної мети і завдань учнівського самоврядування.

    Планування та розробка основних напрямів діяльності учнівського самоврядування.

    Організація, збір та узагальнення пропозицій учнів, учителів та батьків щодо перспектив роботи учнівського колективу у визначенні змісту позаурочної діяльності учнів.

    Планування гурткової та клубної роботи за інтересами, загально шкільних заходів, змісту роботи з питань організації учнівського колективу.

 

7. Співпраця педагога-організатора з батьківською громадськістю.

 

    Засади, принципи та підходи до співпраці педагога-організатора з батьківською громадськістю в системі національного виховання учнівської молоді.

    Форми та засоби співпраці педагога-організатора з батьками у залученні дітей в дитячі об’єднання та організми забезпечення їх функціонування.

    Засоби координації виховних впливів педагога-організатора з батьківською громадськістю.

    Методика співпраці педагога-організатора з батьківською громадськістю.

    Співпраці педагога-організатора з батьками, дітей, схильних до правопорушень.

    Резерви удосконалення співпраці педагога-організатора з батьківською громадськістю.

 

8. Концепція естетичного виховання школярів. Роль педагога-організатора в її реалізації.

 

    Місце і роль естетичного виховання в системі національного виховання.

    Естетичне виховання і формування духовності школярів.

    Засоби прилучення школярів до надбань світової та вітчизняної культури.

    Мета і зміст естетичного виховання учнівської молоді.

    Нові підходи до естетичного виховання .

    Принципи естетичного виховання, засоби їх реалізації.

    Форми та види естетичного виховання, засоби формування у школярів естетичної культури, смаків і почуттів.

    Місце і роль в цьому процесі педагога-організатора.

 

9. Організація ігрової діяльності школярів.

 

    Значення гри в житті дитини.

    Зміст та структура ігор.

    Види ігрової діяльності.

    Пізнавальні та інтелектуальні ігри, творчі та рольові, рухливі та спортивні.

    Форми ігрової діяльності.

    Народні ігри, ігри-вікторини, ігри на місцевості, вечір ігор та сюрпризів, веселі старти.

    Вимоги до підготовки та проведення ігор.

    Врахування вікових особливостей дітей в організації ігрової діяльності.

    Ігри в приміщенні, музичні ігри під час масовок.

    Рухливі ігри на повітрі.

 

10. Організація краєзнавчої пошукової роботи. Організаторська діяльність педагога-організатора з краєзнавства.

 

    Формування національної свідомості та самосвідомості учнівської молоді засобами краєзнавства, прилучення школярів до історії та культури рідного народу, його традицій у мистецтві, побуті, звичаях, національному одязі і художніх ремеслах.

    Наукова і науково-дослідницька колективна та індивідуальна роботи з архівними краєзнавчими матеріалами.

    Спільна діяльність педагога-організатора з вчителями та батьками з організації краєзнавчої пошукової роботи.

    Напрямки краєзнавчої пошукової роботи.

    Збір матеріалів, їх класифікація та обробка.

    Форми активнотворчої краєзнавчої патріотичної діяльності, робота пошукових груп.

    Краєзнавчо-пропагандистська діяльність у колективах ровесників, молодих школярів, населення мікрорайону школи.

 

11. Робота педагога-організатора з дітьми з нестандартною поведінкою та профілактика правопорушень серед неповнолітніх.

 

    Місце і роль правовиховної роботи в системі національного виховання учнівської молоді.

    Сутність вихованості, невихованості і важковиховуваності.

    Чинники, що зумовлюють важковиховуваність дитини.

    Педагогічний арсенал спілкування з такою категорією дітей.

    Соціально-педагогічна підтримка дітей, схильних до правопорушень.

    Форми, засоби та методи профілактики правопорушень серед неповнолітніх.

    Антитютюнова та антиалкогольна пропаганда серед неповнолітніх.

    Профілактика наркоманії серед учнівської молоді.

    Індивідуальна робота з важкими підлітками.

 

12.  Діяльність педагога-організатора у формуванні національної самосвідомості школярів, вихованні їх громадянських якостей.

 

    Теоретичні і педагогічно-психологічні чинники формування національної свідомості школярів як основа становлення їх громадянської зрілості.

    Самосвідомість у структурі особистості школяра.

    Сутність, структура та функції самосвідомості.

    Формування національного менталітету.

    Вплив процесу національного державотворення та виховання у школярів патріотичних почуттів до рідної Вітчизни, народу.

    Підвищення мовної культури школярів, оволодіння українською мовою, яка є державною.

    Фундаментальні принципи формування рис громадянина України.

    Пріоритетні напрями формування громадянської зрілості учнівської молоді.

    Місце і роль в їх реалізації педагога-організатора.

 

13. Методика організації творчої діяльності школярів у позаурочний час.

 

    Теоретично-методичні положення про засоби організації навчальної діяльності школярів.

    Загальна характеристика методики організації позаурочної діяльності школярів.

    Ознайомлення з досвідом роботи з питань організації навчальної діяльності школярів.

    Проведення творчих справ навчально-пізнавального характеру в аудиторії.

    Захист проекту трудової та спортивно-оздоровчої творчої справи.

 

14. Індивідуально-творчо робота.

 

    Розробка моделей планування роботи педагога-організатора, структури та змісту діяльності органів учнівського самоврядування.

    Розробка моделей проведення колективних творчих справ, свят народознавчого характеру, інших форм організації дозвілля.

    Вироблення рекомендацій.

 

          

                  

        

Переглядів: 939 | Додав: Helen | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Погода
Васильковка
Пошук
Календар
«  Березень 2014  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0