Перелік можливих моделей виховних
систем навчальних закладів:
«Я
– школяр, я – громадянин», «Життєтворчий потенціал учнівського
самоврядування», «Учень, як особистість», «Школа життєтворчості», «Школа духовності і доброчинності», «Від
ідеї – до успіху», «Школа як центр
розвитку громади», «Проектуємо особистість разом»,
«Соціально адаптована громадсько-активна школа», «Модель особистості випускника», «Школа творчості», «Школа родинного
виховання», «Виховуємо разом» тощо.
Досвід роботи кращих моделей виховних
систем загальноосвітніх навчальних закладів нашого району говорить про те, що в
окремих школах успішно функціонують дитячо-юнацькі організації, об’єднання, реалізується
комплекс заходів для розширення мережі гуртків, клубів та секцій за уподобанням
учнів. Кожний навчальний заклад має свої
творчі знахідки та характерні особливості організації навчально-виховного
процесу, але всіх їх об’єднує прагнення створити виховний простір для дітей у
навчальному закладі.
Концептуальні засади систем
передбачають відродження національної
культури через реалізацію інваріантної складової навчального плану та варіантної складової, а саме «Християнська
етика», «Ритміка», «Риторика», «Етнографія і фольклор», «Художня культура».
Сьогодні можна стверджувати, що навчальні заклади району перебувають на
стадії розвитку структурування, моделювання, пошуку оптимальних шляхів
методичного забезпечення та ефективного впровадження інновацій. При створенні моделі навчального
закладу варто врахувати роль навчального
процесу та формування особистості, створити графічні моделі (схеми, діаграми, таблиці тощо) для
наступної діяльності закладу.
Разом з тим потрібно звернути увагу органів учнівського врядування та
педагогічних колективів навчальних закладів на профілактику правопорушень та
злочинів серед школярів. У порівняні з
минулим навчальним роком кількість правопорушень та злочинів серед
неповнолітніх в районі зросла. Домінують
дрібні крадіжки.
|